Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth - een recensie van Spellengek

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth - een recensie van Spellengek

Bericht door Peter Hein »

Risk, Monopoly, De betoverde doolhof, het lijkt net of de boeken van Tolkien in werkelijk iedere spellenfranchise opduiken. Hoewel het nog te vroeg is om van een franchise te spreken sluit ook 7 Wonders Duel aan in deze rij.

Afbeelding
(Klik op de afbeelding om verder te lezen)
Afbeelding

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Lord of the Rings: Duel for Middle-Earth - een recensie van Spellengek

Bericht door Pura Vida »

Lang gedacht dat dit spel zoveel op 7WD leek dat het de moeite niet was, ook al omdat ik niks met het thema heb. Maar eindelijk zie ik voldoende onderscheidende dingen terug in een recensie. Dank dus, en deze laat ik nu met extra reden liggen. Juist al die verschillende puntencategorieën gecombineerd met 2 andere wincondities vind ik zo leuk aan 7WD.
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester

Ja, het gebrek aan punten maakt het wel echt anders. Die alternatieve overwinningen bij 7WD zijn leuk bedacht, maar zonder uitbreiding komt dat bijna nooit voor en is het gewoon een puntenspel.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Peter Hein schreef: za 04 jul 2026, 12:07 Ja, het gebrek aan punten maakt het wel echt anders. Die alternatieve overwinningen bij 7WD zijn leuk bedacht, maar zonder uitbreiding komt dat bijna nooit voor en is het gewoon een puntenspel.
Klopt uiteraard. Wij spelen (bijna) altijd met Pantheon erbij, wat dit spelletje wel extra tactisch maakt en de rode en groene symbolen gevaarlijker. Enfin, ik vond het wel leuk om te lezen dat deze LotR dus toch echt anders is als 7WD.
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester

Hier ook zo. Die maakt de kans op een groene of rode zege een stuk groter en geeft het spel een stuk meer pit.

Heb wel getwijfeld of ik beide versies moet houden, maar het spelgevoel is daar voldoende verschillend voor.
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!

Bericht door siepie »

Wij hebben ooit 7WD gekocht omdat dit samen met Splendor Duel hoog aangeprezen werd en wij op zoek waren naar goede 2 spelerspellen. Alleen 7WD heeft nooit geklikt bij ons. Geen idee waarom, misschien waren de verwachtingen te hoog.

We hebben niets met LOTR en aangezien het een 7WD met LOTR sausje leek, hadden we niet direct interesse in dit spel. Toch begin dit jaar op een beurs een poging gewaagd....en deze vinden we dus wel leuk. :lol:
Sommige dingen kunnen we niet uitleggen, misschien is het de manier van kunnen winnen. Het extra bordje dat wat toevoegt. Misschien hadden we 7WD met een uitbreiding wel leuk gevonden? Zover zijn we niet gekomen. De een gaat er uit, de ander is inmiddels aangeschaft.
Afbeelding