Monopoly voor slechte verliezers mr.monopoly

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Elisaatjee
Uno

Monopoly voor slechte verliezers mr.monopoly

Bericht door Elisaatjee »

Bij de versie voor slechte verliezers van monopoly, mag je een rondje lopen met mr. Monopoly als je vier muntjes inlevert. In de spelregels kan ik echter niet ontdekken hoe lang je dan mr. Monopoly blijft. Is dat dan tot je weer bij start bent, of bij het vakje waar je begon, of ben je het tot iemand anders hem overneemt? Al lijkt dat laatste mij onlogisch, omdat er dan altijd iemand is die veel geld int. Heeft iemand hier antwoord op?
MickyS
Garnaal

Re: Monopoly voor slechte verliezers mr.monopoly

Bericht door MickyS »

Geen monopoly spelen.
"Rock over London. Rock on Chicago."
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Misschien kan je het vragen aan de klantenservice van de uitgever. Er zijn op dit forum vermoedelijk geen mensen die varianten van monopoly spelen.

Je kan ook nog op boargamegeek.com kijken of daar het antwoord staat (de site is wel in het Engels).
Phaedros
Grote Dienaar
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Phaedros »

Ik heb even voor je gezocht op BoardGameGeek en denk het antwoord te hebben gevonden:
Sobald jemandem etwas „negatives“ im Spiel widerfährt (also Miete oder Steuern zahlen muss, ins Gefängnis muss oder auf einer eigenen Straße landet), darf sich die Person eine Loser-Marke nehmen, sofern sie nicht bereits vier davon besitzt. Wer vier Loser-Marken hat, darf am Anfang seines Zuges diese gegen Mr. Monopoly eintauschen: Die eigene Figur wird dann durch diesen ersetzt, bis ein anderer Spieler ihn sich schnappt.
En vanuit de Engelstalige spelregels:
If another player cashes in four sore loser coins while you are
MR MONOPOLY, they take the MR MONOPOLY token, place it on their
current space and place their token in the middle of the gameboard.
You then take your original token from the middle of the gameboard
and place it on your current space.

Uit beide maak ik op dat je Mr. Monopoly bent tot een andere speler 4 muntjes inwisselt. Deze mag dan met Mr. Monopoly lopen.

Laatst gespeeld:
Afbeelding