Greyhawk Adventures - PF2E

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Roghain
Veenboer

Greyhawk Adventures - PF2E

Bericht door Roghain »

Hi!

Ik ben op zoek naar spelers voor een online RPG campaign. Ons gezelschap is een aantal maanden bezig en helaas moet één van onze spelers afhaken wegens andere verplichtingen.

Even wat over mezelf:
Ik speel al meer dan 30 jaar (A)D&D in alle versies tot en met 3.5 – ik vond 4E niks en heb nooit naar 5E gekeken. Heb de overstap gemaakt naar Pathfinder (2e editie inmiddels) en dat bevalt tot heden heel erg goed.

Voor mij is de primaire insteek het verhaal. De regels en de getallen zijn heus ook belangrijk om een soort logisch kader te hebben, maar het gaat om het gezamenlijk vertellen van een verhaal. Dus, ik zie graag spelers die daar ook hun prioriteit zien. Ik heb niks op met min-maxen en metagaming zorgt ervoor dat mijn lievelings bulette even komt buurten. Het is een rollenspel – en zo spelen wij het ook. Je speelt ‘In character’ maar ook ‘In timeframe’ – Greyhawk is grofweg op de Middeleeuwen gebaseerd en dus kent je karakter geen ritssluiting. Mijn Greyhawk schuurt eerder tegen Hârn aan dan tegen Golarion. Zo gebruiken we ‘Guns & Gears’ dan ook niet.

Ervaring is onbelangrijk. Je hoeft niets te weten van Pathfinder, niks van Greyhawk en niks van Foundry. We weten allemaal hoe Google werkt en we leren samen en helpen elkaar. De andere spelers zijn ook relatief nieuw – sommige hadden tot dit spel nooit een RPG gedaan. We maken samen fouten en leren samen.

Ik gebruik geen avonturen die door professionals voor Foundry zijn gemaakt – ik maak alles zelf en daarmee is het dus ook nooit zo mooi als wat je elders ziet. Maar, het is best acceptabel al zeg ik het zelf.
Zoek je een super gestroomlijnd en glimmend prachtige online omgeving, sorry, maar zoek dan verder.