Greyhawk Adventures - PF2E

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Roghain
Veenboer

Greyhawk Adventures - PF2E

Bericht door Roghain »

Hi!

Ik ben op zoek naar spelers voor een online RPG campaign. Ons gezelschap is een aantal maanden bezig en helaas moet één van onze spelers afhaken wegens andere verplichtingen.

Even wat over mezelf:
Ik speel al meer dan 30 jaar (A)D&D in alle versies tot en met 3.5 – ik vond 4E niks en heb nooit naar 5E gekeken. Heb de overstap gemaakt naar Pathfinder (2e editie inmiddels) en dat bevalt tot heden heel erg goed.

Voor mij is de primaire insteek het verhaal. De regels en de getallen zijn heus ook belangrijk om een soort logisch kader te hebben, maar het gaat om het gezamenlijk vertellen van een verhaal. Dus, ik zie graag spelers die daar ook hun prioriteit zien. Ik heb niks op met min-maxen en metagaming zorgt ervoor dat mijn lievelings bulette even komt buurten. Het is een rollenspel – en zo spelen wij het ook. Je speelt ‘In character’ maar ook ‘In timeframe’ – Greyhawk is grofweg op de Middeleeuwen gebaseerd en dus kent je karakter geen ritssluiting. Mijn Greyhawk schuurt eerder tegen Hârn aan dan tegen Golarion. Zo gebruiken we ‘Guns & Gears’ dan ook niet.

Ervaring is onbelangrijk. Je hoeft niets te weten van Pathfinder, niks van Greyhawk en niks van Foundry. We weten allemaal hoe Google werkt en we leren samen en helpen elkaar. De andere spelers zijn ook relatief nieuw – sommige hadden tot dit spel nooit een RPG gedaan. We maken samen fouten en leren samen.

Ik gebruik geen avonturen die door professionals voor Foundry zijn gemaakt – ik maak alles zelf en daarmee is het dus ook nooit zo mooi als wat je elders ziet. Maar, het is best acceptabel al zeg ik het zelf.
Zoek je een super gestroomlijnd en glimmend prachtige online omgeving, sorry, maar zoek dan verder.
Lijkt het je leuk om in één van de oudste fantasy settings te spelen waar de klassieke avonturen wonen en leven? De setting van Iuz, Vecna en Mordenkainen, van de Temple of Elemental Evil, de Tomb of Horrors en de Lost Caverns of Tsojcanth?

Dan hoor ik graag van je via het Google form dat hiervoor is opgesteld. Omdat ik deze ‘vacature’ ook elders uitzet is het in het Engels.

:ster: :ster: Even kennismaken :ster: :ster:
  • Spelsysteem: Pathfinder 2nd Edition (Remastered)
    Online platform: Foundry hosted via The Forge
    Setting: World of Greyhawk
    Speldag: Dinsdag
    Speltijd: 20:00 uur tot 23:00 uur (met soms een half uur uitloop)
    Frequentie: Tweewekelijks
    Speltaal: Nederlands als alle spelers dat spreken, maar mogelijk bij anderstaligen Engels.
Deze post blijft online tot we de speler gevonden hebben.
heb je vragen? Ik hoor je graag.
Roghain
Veenboer

Re: Greyhawk Adventures - PF2E

Bericht door Roghain »

Bump - we zijn helaas opnieuw zoekende.
Gebruiker 5734

Bericht door Gebruiker 5734 »

Hoi
ik ben een man van 45
met ook 30+ jaar ervaring in verschillende RPG systemen
ik heb echter nog nooit PF gedaan
en wil best gaan kijken naar de PF2e
ook is spelen als speler nieuw voor mij

als er plek is en ik kan me aan sluiten
dan kijk ik lekker naar mijn opties voor PF2e

als er vragen zijn voor mij dan hoor ik het graag

mvg Will
Roghain
Veenboer

Bericht door Roghain »

Hi Will,

Leuk om te horen. Als je zo vriendelijk wilt zijn het formulier in te vullen uit de eerste post, dan komen we er vast wel uit.
Roghain
Veenboer

Bericht door Roghain »

Kom je er een beetje uit, Will?
Gebruiker 5734

Bericht door Gebruiker 5734 »

Hey ja ik kom er wel een beetje uit
ik haak alleen af bij de eerste vraag van wat zijn je pronounce
ik doe daar niet aan.
dus ik zal me bij deze afmelden
had graag mee willen spelen alleen dat woke shit doe ik niet aan sorry
Roghain
Veenboer

Bericht door Roghain »

Ach, wat jammer. Maar dan heb je gelijk: Pathfinder is erg 21e eeuws in het inclusieve aspect, en als het concept van LHBTQ+ en de bijbehorende persoonlijke voornaamwoorden je al tegen staat, dan is dit niks voor je. Er is allicht een groep te vinden die wat meer 'manosphere' georiënteerd is. Succes!
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Jammer dat je zo een trap na moet geven met iemand ouderwets noemen en niet iemand van de 21ste eeuw en manisphere benomen als je het niet eens bent.

Ik dacht dan inclusiviteit betekent dat je ook een ander zijn mening respecteert.

Ik respecteer iedereen ongeacht afkomst en geaardheid en vindt dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn. Iedereen moet zich ook welkom voelen.

Wel vind ik het ongepast bij een eerste kennismaking pronouns te gebruiken. Hiermee zeg je naar mijn mening letterlijk wel geslachtsdeel je hebt, welk geslacht je jezelf voelt en met welke mensen je wel of geen sex wilt hebben.

Ik vindt het fijner om personen als persoon te leren kennen, niet gelijk in een hokje te stoppen en zaken zoals sexuele voorkeuren pas te bespreken als je elkaar beter kent.

Maarja dat is zo 20ste eeuws.
Roghain
Veenboer

Bericht door Roghain »

Het spijt me werkelijk te lezen dat je volstrekt naast de daadwerkelijke intentie van zowel inclusiviteit zit als van de vraag over welke voorkeur iemand al dan niet heeft om mee aangesproken te worden.

Of voorbij gaat aan de primaire onbehoorlijkheid om iets wat gelukkig binnen een groot deel van de RPG gemeenschap als normale beleefdheid word gezien als 'woke shit' te bestempelen.

Wel goede timing, zo midden in de Pride week.