Ik hou enorm van het spelen van spellen met anderen en dan het liefst de wat zwaardere spellen, afhankelijk van de groep. Een aantal van mijn spellen heeft ook een Automa maar dit heb ik nog niet of nauwelijks geprobeerd en vind ik nog te droog, misschien wordt het nog wel leuk en moet ik het veel vaker spelen? Deze spellen zijn bijvoorbeeld: Viticulture (+ alle uitbreidingen), Scythe (heb ik te leen), Patchwork, Wingspan etc. En ik heb nog spellen waarbij je solo de hoogste score probeert te verbeteren zoals Friesche Velden. Daarnaast heb ik nog een behoorlijk aantal spellen die niet persé voor solo spelen bedoelt zijn maar waar door anderen wel leuke solo regels en soms zelfs een Automa ontwikkeld zijn.
Ik denk dat ik misschien een spel zoek waarbij ik tegen het spel speel, een uitdagende co-op dus. Met verhaallijn en flink wat uitdaging. Of hebben jullie een beter idee? Waar ik op dit moment naar kijk zijn o.a.: Robinson Crusoe (voorkeur), Spirit Island en Comancheria of Navajo Wars. Ik wil beginnen met één spel
Deze spellen komen niet voor in de spellendatabase van BSM en hebben bij BGG een behoorlijke rating maar ook wel wisselende reviews. Ik hou niet van de bekende solo horror spellen (bijv. Arkham).
Ik wil graag ook solo bordspellen gaan spelen om minder schermtijd te hebben (minder pc/console games dus) en het lijkt me ook gewoon leuk. Anderen hebben helaas niet altijd zin of tijd om een spelletje te doen, al lukt het me toch regelmatig om ze aan tafel te krijgen
Wie kan mij zijn of haar ervaringen delen?