https://boardgamegeek.com/market?pageid=1
Verkopen jullie nog via Facebook/2dehands of iets anders?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
-
MickyS
- Garnaal
Re: Verkopen jullie nog via Facebook/2dehands of iets anders?
"Rock over London. Rock on Chicago."
Labels:
-
Patries
- Grote Dienaar
Ik koop meestal op MP, heel af en toe via FB. Bij FB (en dan vooral marketplace) is het risico op oplichters wel groter. Hoewel ik laatst ook bijna via MP ben opgelicht. Communicatie was goed, had geen argwaan, maar na betalen zat het me toch niet helemaal lekker op een of andere manier. Toen een betaalverzoek teruggestuurd met omschrijving: voorkomen aangifte politie. Dat heeft geholpen, ik kreeg mijn geld terug.
Maar MP gaat eigenlijk (bijna) altijd wel goed. Ik heb best veel tweedehandse spellen. Verkopen doe ik zelf niet veel, maar dat wat ik verkoop is meestal goedkoop, te oud, niet speciaal genoeg en daarvoor is dan de vrijmarkt. Eurootjeswerk.
Maar MP gaat eigenlijk (bijna) altijd wel goed. Ik heb best veel tweedehandse spellen. Verkopen doe ik zelf niet veel, maar dat wat ik verkoop is meestal goedkoop, te oud, niet speciaal genoeg en daarvoor is dan de vrijmarkt. Eurootjeswerk.
-
skank
- Sojaboon
-
Obelix
- Garnaal
Altijd aangewezen om iemands profiel en activiteiten op BGG zelf te checken. Iemand zonder spellen en/of actief profiel zou ik mijden. Ook aan de manier van communiceren kan je veel afleiden.
-
Dennis77
- Regenmaker
Dit geldt natuurlijk overal. Ook Marktplaats en Vinted. Een nieuw account zonder reviews wekt per definitie argwaan.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Van Facebook ben ik al jaren af, al hebben de groepen op dat medium daar tussen een jaar of 5 en 10 geleden heel goed dienst gedaan toen ik van een enorme berg aan spellen af wilde (zie een ander topic hier
). Op dit moment gebruik ik enkel nog het vertrouwde Marktplaats, om in een heel enkel geval iets te verkopen, of nog sporadischer iets te kopen. Ik begin me alleen wel steeds meer te storen aan de enorme groep malloten daar. In ongeveer 1/3de van de gevallen gaat een gemaakte deal ineens niet meer door, word je plots op niet al te vriendelijke wijze te woord gestaan of krijg je iets opgestuurd met enkel twee lagen kranten eromheen (waar is de kartonnen doos en het beschermingsmateriaal...?). Ondanks dat ik simpelweg niet zo veel meer te (ver)kopen heb, is één groot platform voor (en door?) echte spelletjesliefhebbers wellicht een uitkomst! Dat zou best eens meer zekerheid kunnen bieden voor een degelijke verzending, het nakomen van afspraken en fatsoenlijke communicatie
. Als nabrander: Die verplichte kopersbescherming van Marktplaats vind ik dan weer zeer vervelend; er een beroep op doen blijkt nogal gecompliceerd én het is nogal drempelverhogend (extra kosten, langer wachten op je geld)...
-
Dennis77
- Regenmaker
Ik koop juist alleen nog maar met kopersbescherming. Ik vermijd marktplaats, maar een tijdje geleden had ik iets nodig wat ik alleen daar kon vinden. Het ging om een Lego set om cadeau te doen. Er werd me verzekerd dat het compleet was. Wat niet zo bleek te zijn. Dankzij de kopersbescherming kreeg inkjet geld terug dat ik had moeten uitgeven aan vervangende onderdelen.
Ik ben dan wel weer zo hypocriet dat ik laatst iets buiten Marktplaats om heb verkocht. Om de kopersbescherming te omzeilen. Hypocriet ik weet het, maar ik vertrouw Marktplaats gewoon niet meer. Er zijn echt nog wel eerlijke mensen, maar inderdaad ook genoeg malloten.
Ik ben dan wel weer zo hypocriet dat ik laatst iets buiten Marktplaats om heb verkocht. Om de kopersbescherming te omzeilen. Hypocriet ik weet het, maar ik vertrouw Marktplaats gewoon niet meer. Er zijn echt nog wel eerlijke mensen, maar inderdaad ook genoeg malloten.