Verkopen jullie nog via Facebook/2dehands of iets anders?

Interessante spelaanbieding of een leuke winkel

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Dit forumdeel is voorbehouden voor interessante spelaanbiedingen en voor spellenwinkels. Winkels kunnen hier hun gegevens, aanbod, promo's en activiteiten publiceren. Bordspelmania faciliteert dit gratis, op voorwaarde dat nieuwe berichten van een winkel telkens in hetzelfde draadje worden geplaatst.
BoardGamesSwap
Uno

Verkopen jullie nog via Facebook/2dehands of iets anders?

Bericht door BoardGamesSwap »

Ik merk dat er hier waarschijnlijk wel wat mensen zijn die af en toe bordspellen kopen of verkopen 😄

Zelf heb ik vroeger vooral Facebookgroepen en 2dehands gebruikt, maar vond dat nogal omslachtig (veel berichten, onderhandelen, no-shows, etc.).

Daarom ben ik een tijdje geleden begonnen met een platform specifiek voor tweedehands bordspellen (boardgamesswap.com) van en voor bordspelliefhebbers , maar ik merk dat veel mensen toch nog bij de “klassieke” opties blijven.

Daarom ben ik benieuwd:
👉 Wat is jullie voorkeursplatform om spellen te kopen/verkopen en om welke reden?
👉 Wat werkt daar goed (en wat totaal niet)?

Ik probeer echt te begrijpen wat belangrijk is voor mensen om de mogelijkheden binnen de community te verbeteren, dus alle ervaringen zijn welkom!

Labels:
Dennis77
Regenmaker

Re: Verkopen jullie nog via Facebook/2dehands of iets anders?

Bericht door Dennis77 »

Het probleem wat ik vaak zie met (bord)spellen, is dat mensen hoog inzetten qua vraagprijs. Als een spel in de winkel 40€ kost, dan ga ik niet op Marktplaats 25€ betalen. Dan komt er 7€ aan verzendkosten bij en dan vind ik het verschil tussen tweedehands en nieuw gewoon te klein. Dus dan koop ik liever nieuw.

Marktplaats ben ik sowieso wel klaar mee. Geeft vaak gedoe. Ik zet dingen er vaak al voor een klein prijsje er op en dan biedt men nog de helft. Of inderdaad, mensen komen afspraken niet na. Ik gebruik tegenwoordig veel liever Vinted. Ik verkoop daar af en toe wel een spel, maar niet vaak.

Ik kijk zelf nog wel eens voor tweedehands spellen. Maar zoals ik hierboven al zei: vaak kom ik er op uit dat ik het net zo goed nieuw kan kopen.
Obelix
Garnaal

Bericht door Obelix »

De enige plek waar ik de voorbije jaren heb gekocht en verkocht is BGG. Nooit gedoe over de prijs en altijd tiptop qua staat van het spel.
Hippe
Professor Pimpel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Hippe »

Vinted is volgens mij op dit moment een goed en betrouwbaar medium. Ik verkoop er vrij veel en het voordeel is dat daar ook mondial relay standaard in zit. En die verzenden vrij makkelijk binnen Europa. Er gaat veel naar Portugal, Spanje, Frankrijk en Italie.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Voor mij is het belangrijk dat op een platform veel mensen zitten die zowel kopen als verkopen.
Als mensen alleen willen verkopen om de kast te ruimen, dan kan ik zelf mijn spellen nog niet kwijt als er geen kopers zitten.

Is de vijver te klein met leden is het ook nog niet de moeite voor mij.

Voor nu gebruik ik de 2e hands stand op een beurs het meeste en soms een keer Marktplaats. Verkopen lukt nog weleens op Marktplaats maar kopen is echt niet te doen.

Ik probeer een spel te kopen dat ik online zonder verzendkosten kan bestellen voor 40 euro. De verkoper wil er dan 40 euro voor hebben plus verzendkosten omdat hij zelf het voor € 55,- heeft gekocht.
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Ik zal wel een uitzondering op de regel zijn, maar ik koop en verkoop altijd via Marktplaats en vrijwel zonder problemen. Bij kopen probeer ik wel zo veel mogelijk een afstand aan te houden waarbij ik het zelf kan ophalen, óf de prijs moet incl. verzendkosten reëel zijn. En bij verkopen gewoon niet de hoofdprijs willen. Ik zie bijv. Het witte kasteel van Himeji tweedehands te koop voor 20 euro, dan ga ik dat natuurlijk voor 3 euro erbij gewoon nieuw kopen.
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

Ik verkoop nog regelmatig via Marktplaats de laatste tijd, in het verleden ook wel via Facebook. Nooit issues eigenlijk.

De uitdaging met nieuwe sites is denk ik het aantal mensen die ze bezoeken en het aanbod. De laatste weken heb ik alleen al 3 nieuwe sites gezien, deze, bordspellenmarkt, iets van bordspelwereld. Dat zorgt voor veel versplintering.
Het lijkt me interessanter als al die sites de krachten bundelen en met 1 platform zouden komen, maar dat zal wel wensdenken zijn. :)
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Ik doe af en toe mee met de Benelux Math trade. Dat is spellen ruilen voor andere spellen.
Als je wilt kun je namelijk ook gewoon geld aan bieden als "trade middel".

En meestal doe ik de No-ship Spiel Essen auction. Voordeel groter publiek en geld voor je spel. Geld dat je gelijk weer uit kunt geven op de beurs aan nieuwe/andere dingen. Ja het kost even wat voorwerk en anderhalf uur beurstijd.
Je kunt een minimum prijs zetten en een buy-it-now prijs.

Laatst nog wel iets via Marktplaats gekocht van iemand die al vaker spellen had verkocht, maar dat was denk ik de eerste keer in 5 jaar ofzo.
skank
Sojaboon

Bericht door skank »

Obelix schreef: wo 08 apr 2026, 17:50 De enige plek waar ik de voorbije jaren heb gekocht en verkocht is BGG. Nooit gedoe over de prijs en altijd tiptop qua staat van het spel.

Ik vind dat niet...
Obelix
Garnaal

Bericht door Obelix »

skank schreef: zo 10 mei 2026, 10:26
Obelix schreef: wo 08 apr 2026, 17:50 De enige plek waar ik de voorbije jaren heb gekocht en verkocht is BGG. Nooit gedoe over de prijs en altijd tiptop qua staat van het spel.

Ik vind dat niet...
In de zin van 'ik ben niet akkoord met wat je schrijft' of in de zin van 'ik weet niet waar ik dat kan vinden' ? 8)
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Ik heb via BGG 2 keer een spel gekocht en dat was 2 keer teleurstellend. De ene kwam uit een rookhuis en stonk zo erg dat het bij het oud papier is beland en de ander was niet compleet. Dit is me op MP nog nooit overkomen maar dat had net zo goed ook gekunt natuurlijk, op afstand tweedehands kopen blijft toch een beetje geluk hebben dat dat goed gaat.
Tassie
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10

Bericht door Tassie »

Ik ben er wel klaar mee. Alleen maar gekkies op verkoop sites. Ik gooi ze nog liever weg.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek

Bericht door Peter Hein »

MP is voor mij de belangrijkste manier om spellen kwijt te raken. Als je de prijs niet te hoog inzet is voor de meeste spellen wel een koper te vinden. Opsturen is een beetje gedoe, maar als je een geschikte doos hebt gaat het bijna vanzelf. Van vervelende ervaringen met kopers heb ik bijna geen last, en met de paar spellen die ik er zelf heb gekocht ging het ook allemaal goed.
Afbeelding
Lorebriers
PIONier

Bericht door Lorebriers »

Ik verkoop op Vinted of koop daar soms op. Soms ook wel verkocht via marketplace. Maar vind Vinted het betrouwbaarste en best werkend

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
skank
Sojaboon

Bericht door skank »

Obelix schreef: ma 11 mei 2026, 06:54
skank schreef: zo 10 mei 2026, 10:26

Ik vind dat niet...
In de zin van 'ik ben niet akkoord met wat je schrijft' of in de zin van 'ik weet niet waar ik dat kan vinden' ? 8)
As in , ik zie het niet op de site/app